Mezzosopraan Ellen van Beek maakte in 2006 haar internationale debuut bij The Bangkok Opera als Benjakai in de wereldpremière van Ayodhya-Sucharitkul tijdens haar verbondenheid aan Opera Studio Nederland. Ellen studeerde aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht bij Henny Diemer en wordt momenteel gecoached door Margreet Honig.Zij werkte mee aan producties als de ‘Opera’ Granida van P.C. Hooft en De Cornet (Rotterdamse Operadagen 2010). Bij het RAP-programma van de Nationale Reisopera was zij onder meer te zien als Moeder/Vrijdag in Robinson Crusöe van Offenbach, uitgevoerd op het Oerol Festival. Afgelopen seizoen was zij te zien als Hänsel in Hänsel und Gretel van Humperdinck, Mercédès in Bizet's Carmen en maakte zij haar debuut als Wellgunde in Das Rheingold van Wagner. Ellen is stipendiate van de Bayreuther Festspiele 2013, toegekend door Het Wagnergenootschap Nederland.


Leonard Besseling (1987) begon op 8-jarige leeftijd met cello spelen. In 2011 studeerde hij succesvol af aan het Conservatorium van Amsterdam waar hij studeerde bij Godfried Hoogeveen (solocellist van het Koninklijk Concertgebouworkest). Na les te hebben gehad van Bengt Widlund werd hij op vijftienjarige leeftijd toegelaten tot het Koninklijk Conservatorium van Den Haag waar hij studeerde bij de cellisten Fred Pot en Floris Mijnders. Als solist speelde Leonard met verschillende orkesten in binnen- en buitenland. Ook in kamermuziekverband is hij zeer actief, zo speelt hij regelmatig met Camerata RCO, het Reizend Muziekgezelschap van violist Christiaan Bor, het New European Ensemble en als invaller in klarinettrio Burlesco. Hij volgde cursussen in binnen-en buitenland waaronder het Summit Music Festival in New York, het Sitka Summer Music Festival in Alaska, de internationale masterclasses in Apeldoorn en het Peter de Grote Festival in Groningen. Buiten zijn bestaan als uitvoerend musicus houdt Leonard zich veelvuldig bezig met het organiseren van uiteenlopende muzikale projecten en is hij artistiek leider van Club Classique. Leonard bespeelt een cello gebouwd door zijn vader, Matthieu Besseling, vioolbouwer te Amsterdam.


Gwylim Janssens (1985) studeerde piano aan de conservatoria van Rotterdam en Tilburg bij Bart van de Roer en Ton Demmers. Hij was op jeugdige leeftijd reeds prijswinnaar bij diverse concoursen als het Steinway Concours en het Prinses Christina Concours. Hij trad op in vele Europese landen, Israël, Jordanië, de Verenigde Staten, Georgië, Dubai, Chili, Bolivia, Japan, Thailand, Vietnam, Cambodja, Suriname en Zimbabwe, als solist en kamermusicus, maar voornamelijk met Lestari Scholtes als Pianoduo Scholtes & Janssens. Met dit duo, ontstaan in 2003, maakte Gwylim in 2009 zijn debuut in Carnegie Hall te New York en keerde daar terug in 2012. Het duo trad veelvuldig op in binnen- en buitenland waaronder met, Residentie Orkest, het Brabants Orkest en het Israel Symphony Orchestra Rishon LeZion. Zij werden uitgeroepen tot Radio4 Talent van het Jaar en wonnen talloze prijzen waaronder de Vriendenkrans van het Concertgebouw, het Concours Musical de France en vele anderen. Samen met Lestari vormt Gwylim de artistieke leiding van het Pianoduo Festival Amsterdam. Het duo  genoot de specialistische pianoduo-opleiding aan de Hochschule für Musik und Theater in Hannover bij het Silver-Garburg pianoduo.


Sopraan Tamar Niamut (1982) studeerde aan het Fontys Conservatorium bij Hanneke Kaasschieter, Xenia Meijer en Charlotte Margiono. Momenteel wordt ze gecoacht door Xenia Meijer, Sinan Vural en Margreet Honig. Tamar is regelmatig te horen op festivals als Festival Classique, Rencontres Baroques de Montfrin, Operadagen Rotterdam en het Grachtenfestival. Ze is regelmatig werkzaam bij Stichting Ipermestra onder leiding van regisseur Wim Trompert en dirigent Mike Fentross. Zo was zij te zien in de operaproducties Granida en L'Adorazione dei Magi. In 2013 was zij te zien in de titelrol van de zeer goed ontvangen muziektheatervoorstelling Maria Nuñez. Afgelopen zomer zong zij in Orfeo Underground bij Holland Opera. Ook werkt Tamar regelmatig met dansformaties samen zoals ISH en De Dutch Don't Dance Division. Zij zingt in binnen-en buitenland, zo zong zij in Koeweit één van de hoofdrollen in de Opera Dira. Tamar staat regelmatig op het podium met pianisten als Lestari Scholtes en Jeroen Sarphati, luittist Mike Fentross en tenor Jeroen de Vaal. Tamar is ook werkzaam als zangcoach bij Vocal Center


Heleen Oomen (1987) is een klarinettiste met als basis Amsterdam. Ze begon op haar tiende aan het conservatorium van Amsterdam bij de klarinetpedagoog Herman Braune, vervolgens sloot zij haar Bachelor en Master af bij resp. Harmen de Boer en Hans Colbers. Zij genoot masterclasses van o.a. Anthony Pay, Michael Collins, Sabine Meyer en Charles Neidich. Haar speelstijl wordt omschreven als lyrisch, speels en inventief. Ze ondervindt al jaren veel vrijheid en plezier in het samenwerken met gelijkgezinde zielen en doet dit vooral in de kamermuziekscène, zoals bij Stichting Club Classique en het collectief Mokum Symphony. Dit jaar speelt ze o.a. bij de  ‘Vrienden van de Kamermuziek’  (serie van pianiste Lestari Scholtes), The Amsterdam Salon (serie van violiste Rosanne Phillipens), de Brahms Salon (serie van violist Joan Berkhemer), het Zonnewende Festival en Kamermuziekfestival Schoorl. Heleen houdt van improviseren en doet dit graag bij literaire gelegenheden. Zo werkt ze regelmatig samen met dichter Huub Oosterhuis en werkt ze dit jaar samen met dichter Mischa Andriessen aan de literaire voorstelling ‘Nestelingen,’ waarin zij ‘Contrasts’ van Béla Bartok uitvoert en improviseert.


Sjaan Oomen (1985) studeerde bij Vesko Eschkenazy en Ilya Grubert aan het Conservatorium van Amsterdam en bij Stephen Clapp aan de Juilliard School in New York. Ze won vele prijzen en maakt sinds 2013 deel uit van de tweede vioolgroep van het Koninklijk Concertgebouworkest.  Sjaan won verschillende prijzen bij Nederlandse concoursen, zoals het SJMN concours en de Iordens viooldagen. In 2004 werd Sjaan toegelaten tot de International Summer Academy in Leipzig van de Hochschule für Musik und Theater ‘Felix Mendelssohn Bartholdy’, Leipzig en The Juilliard School, New York. Zij studeerde daar bij Prof. Stephen Clapp van Juilliard School. Tijdens het Nationale Vioolconcours Oskar Back 2007 werd aan Sjaan niet alleen de aanmoedigingsprijs van de Bank Nederlandse Gemeenten uitgereikt maar ook een studiebeurs uit het Studiefonds Oskar Back. Bij de Weimarer Meisterkurse in 2009, waar ze les kreeg van prof. Thomas Brandis, werd Sjaan uitgekozen om te soleren met het Jena Philharmonisch Orkest. In 2010 nam Sjaan deel aan de “Academia Chigiana” in Siena waar zij les kreeg van Giuliano Carmignola. In 2011 won ze de derde prijs in de finale van het Nationale Vioolconcours Oskar Back. In de zomer van 2013 nam zij deel aan het Aurora Chamber Music Festival waar ze masterclasses kreeg van én samenspeelde met Gordan Nikolic.Sjaan bespeelt een Chardon uit 1904, haar in bruikleen gegeven door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds.


Rada Ovcharova (1986) begon viool te spelen op achtjarige leeftijd. Na vier jaar werd ze aangenomen bij de Nationale Muziek School voor Jeugd in Sofia, Bulgarije in de klas van Lydia Radionova. Ze won al gauw de tweede en vervolgens de eerste prijs bij het internationaal concours "Young Music Talents" (Sofia). In 2003 begon Rada Ovcharova aan haar Bachelor studie op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Jaring Walta. Zij kreeg een beurs van het Labberte-Hoedemaker Fonds om in Nederland te studeren. In 2008 sloot ze haar Bachelor opleiding af bij Istvan Parkanyi op het Conservatorium van Amsterdam en rondde vervolgens haar Master af bij Gordan Nikolic, Rada Ovcharova heeft masterclasses gevolgd bij Oleg Krysa, György Pauk, Phillipe Graffin, Thomas Brandis, Hatto Beyerle en het Altenberg Trio. Rada treedt regelmatig op als kamermusicus in binnen- en buitenland, onder andere als violist van het Ysaÿe Trio en het New European Ensemble. Rada bespeelt een viool uit 1791 van Andreas Gisalberti. 


Boliviaans-Braziliaans violist Eduardo Paredes (1984) begon zijn muzikale studies in Cochabamba. Op 14-jarige leeftijd verhuisde hij naar Nederland om zijn studie voort te zetten, dankzij een beurs van de Rotary Club. Hij studeerde bij Hans Scheepers en Ofer Falk aan de jong talent klas van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. In 2010 sloot hij zijn Masteropleiding summa cum laude af bij Misha Furman en Gordan Nikolic. Eduardo kreeg regelmatig coaching van Pinchas Zukerman, Robert Cohen en Pavel Vernikov. Zijn kamermuziekonderwijs kreeg hij van de leden van het Parkanyi Quartet en Dmitri Ferschtman. Ook heeft hij masterclasses gehad bij onder andere leden van het Alban Berg Kwartet, het Vermeer Kwartet en het Fine Arts Quartet. Als solist en kamermusicus trad Eduardo op in Het Concertgebouw in Amsterdam, Carnegie Hall in New York, 

Wigmore Hall in Londen en diverse zalen in Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Slovakije,  Zweden, Spanje, Engeland en Zuid-Amerika. Hij speelde kamermuziek samen met Gordan Nikolic, Gary Hoffman, Per Nyström en speelt regelmatig met zijn vrouw, celliste Isabel Vaz en de leden van het Ysaye Trio.


Lestari Scholtes (1984) begon op zevenjarige leeftijd met pianoles. Zij studeerde bij Ton Demmers aan het Brabants Conservatorium (jong talentklas) en sloot zowel haar bachelor- als masterexamen af bij Jan Wijn aan het Conservatorium van Amsterdam. Daarnaast studeerde zij met haar pianoduopartner Gwylim Janssens bij het Silver-Garburg Pianoduo aan de Hochschule für Musik und Theater in Hannover. Met haar pianoduo won zij onder andere het Vriendenkrans Concours, het Internationale Kamermuziek Concours Almere en het Concours Musical de France. Lestari gaf masterclasses aan diverse conservatoria wereldwijd en is regelmatig jurylid bij (inter)nationale concoursen. Ze gaf talloze concerten in Nederland en trad daarnaast op in vele Europese landen en Israel, Georgië, de Verenigde Staten (Carnegie Hall), de Verenigde Arabische Emiraten, Zimbabwe, Mongolië, Japan, Thailand, Vietnam, Cambodja, Chili, Bolivia en Peru. Ook trad zij op met onder andere het Residentie Orkest, Brabants Orkest, Holland Symfonie Orkest, Domestica Rotterdam en het Israel Symphony Orchestra. Sinds 2014 heeft zij haar eigen kamermuziekserie ‘Vrienden van de Kamermuziek’ in de Amstelkerk te Amsterdam. Samen met violist Eduardo Paredes en cellist Leonard Besseling vormt zij TRIO 258. Lestari is samen met Gwylim Janssens oprichter en artistiek-zakelijk leider van het Pianoduo Festival Amsterdam.


Altviolist Emlyn Stam (1984) is actief als kamermusicus, solist en orkestmusicus en treedt regelmatig door heel Nederland en Europa op. Hij heeft zeven jaar als plaatsvervangend aanvoerder altviool bij het Residentie Orkest in Den Haag onder Neeme Järvi gewerkt. Verdere orkest optredens maakte hij als gast-aanvoerder bij Philharmonia Orchestra, BBC Welsh National Orchestra en de opera Toulon. Emlyn Stam heeft vaak concerten voor de Nederlandse radio en televisie gespeeld, hij was reeds solist bij het Amsterdam Symphony Orchestra en het Schönberg Ensemble onder Reinbert de Leeuw. Hij heeft opgetreden bij diverse festivals waaronder het Kuhmo Festival in Finland, Sound of Stockhom, Connect Festival, Giverny Chamber Music Festival, Internationaal Kamermuziekfestival Utrecht en het Grachtenfestival. Verdere kamermuziekoptredens maakte hij samen met het Parkanyi Kwartet in het Concertgebouw. Verder speelt hij regelmatig concerten als lid van het Ysaÿe Trio. De eerste cd van het trio verscheen in 2013 op de DRC lavel. Emlyn is ook lid en artistiek coördinator van het New European Ensemble. Emlyn voltooide in 2006 zijn Bacheloropleiding aan het Koninklijk Conservatorium en in September 2008 zijn Masteropleiding bij ditzelfde instituut. Hij studeerde bij Ferdinand Erblich en Vladimir Mendelssohn. Hij heeft verdere masterclasses gevolgd bij Pinchas Zukerman, Michael Tree, Yuri Bashmet, Roberto Diaz, Tabea Zimmerman, Kim Kashkashian en Gerald Stanick. Emlyn speelt tevens ook Viola d’Amore.


De Canadees-Nederlandse cellist Willem Stam (1988) treedt regelmatig op als solist, kamermusicus, en dirigent in veelzijdige samenstellingen. Hij is medeoprichter van het in Nederland gevestigde Ysaÿe Trio. Willem's studie in Canada bij Beth Sandvoss en John Kadz, en in Nederland bij Dmitry Ferschtman, culmineerde in 2012 in het behalen van zijn Master of Music diploma. Hij is medeoprichter en artistiek commissielid van het in Den Haag gevestigde New European Ensemble, dat moderne werken uitvoert en social outreach projecten organiseert in verschillende landen in Europa. Willem gaf masterclasses in Canada, Zuid-Amerika en Europa. Willem doceert bij ‘Music for Life’ in Amsterdam en geeft geregeld wereldwijd lessen en masterclasses. Willem speelt op een instrument van Stefano Scarampella (Mantova 1918) met een Victor Fétique strijkstok (Parijs), die voor hem beschikbaar zijn gesteld door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds.


Tenor Jeroen de Vaal maakte in 2011 zijn debuut bij het Theater an der Wien en zong in datzelfde jaar in Parsifal bij De Nederlandse Opera met het Koninklijk Concertgebouworkest. De Vaal studeerde aan het Utrechts Conservatorium bij Eugénie Ditewig en volgde operaklas bij Monique Wagemakers en Jan Slothouwer. Hij werkte in operahuizen als De Nederlandse Opera, Opéra National de Lyon, de Wiener Kammeroper en Theater an der Wien, met dirigenten als Hartmut Haenchen, Ivor Bolton en Marc Albrecht. Afgelopen zomer speelde hij in Orfeo Underground bij Holland Opera en in L’Orfeo van Monteverdi in de Opernfestspiele in München. Op het gebied van kamermuziek is Jeroen vaak te gast bij Frommermann en geeft hij samen met sopraan Tamar Niamut regelmatig concerten. 


Joël Waterman (1976) is een veelgevraagd kamermusicus en werkte samen met musici als Janine Jansen, Liza Ferschtman, Rian de Waal en Paolo Giacometti. Daarnaast is hij altviolist bij het Balletorkest.  Joël Waterman ontving zijn eerste vioollessen van zijn vader en zette daarna zijn vioolstudie voort bij de beroemde vioolpedagoge Coosje Wijzenbeek te Hilversum. Begin jaren '90 studeerde hij aan de Universiteit van Bloomington, Indiana, bij Rostislav Dubinsky, waar hij tevens de Kreisler Award ontving. Daaropvolgend studeerde hij altviool aan het Conservatorium van Amsterdam bij Marjolein Dispa, waar hij in 2002 summa cum laude afstudeerde. Joël is sinds 1998 remplaçant bij het Koninklijk Concertgebouworkest. Als gastaanvoerder werd hij uitgenodigd bij Amsterdam Sinfonietta, de Radio Kamer Filharmonie, de Philharmonie Zuid-Nederland en het Gelders Orkest. Van 2008 tot 2013 was hij lid van het Utrecht String Quartet. Ook is hij lid en mede-oprichter van het Ensemble Cameleon.