Leonard Besseling (1987) begon op 8-jarige leeftijd met cello spelen. In 2011 studeerde hij succesvol af aan het Conservatorium van Amsterdam waar hij studeerde bij Godfried Hoogeveen (solocellist van het Koninklijk Concertgebouworkest). Na les te hebben gehad van Bengt Widlund werd hij op vijftienjarige leeftijd toegelaten tot het Koninklijk Conservatorium van Den Haag waar hij studeerde bij de cellisten Fred Pot en Floris Mijnders. Als solist speelde Leonard met verschillende orkesten in binnen- en buitenland. Ook in kamermuziekverband is hij zeer actief, zo speelt hij regelmatig met Camerata RCO, het Reizend Muziekgezelschap van violist Christiaan Bor, het New European Ensemble en als invaller in klarinettrio Burlesco. Hij volgde cursussen in binnen-en buitenland waaronder het Summit Music Festival in New York, het Sitka Summer Music Festival in Alaska, de internationale masterclasses in Apeldoorn en het Peter de Grote Festival in Groningen. Buiten zijn bestaan als uitvoerend musicus houdt Leonard zich veelvuldig bezig met het organiseren van uiteenlopende muzikale projecten en is hij artistiek leider van Club Classique. Leonard bespeelt een cello gebouwd door zijn vader, Matthieu Besseling, vioolbouwer te Amsterdam.


Adriaan Breunis (1981) begon na zijn middelbare school achtereenvolgens een studie kunstgeschiedenis, de opleiding Docent Muziek en het hoofdvak Viool (bij Ilya Grubert) in Amsterdam, voor hij in Rotterdam altviool studeerde bij Gisella Bergman en Vladimir Mendelssohn. Hij volgde lessen jazz-improvisatie bij Simon Rigter, orkestdirectielessen bij Hans Leenders en kamermuziek bij o.a. Gordan Nikolić, Henk Guittart en Benzion Shamir. Adriaan was aanvoerder altviool in de Mannheimer Philharmoniker en het Ensemble International Béziers Musikè o.l.v. Jean-Bernard Pommier. Verder remplaceert Adriaan in o.a. het Gelders Orkest, het Radio Filharmonisch Orkest en het Metropole Orkest, is hij regelmatig in de studio te vinden voor uiteenlopende opnamesessies en maakt hij deel uit van verschillende avontuurlijke ensembles zoals het Oneiros Ensemble, Quartet Quinetique en Fuse, de ‘huisband’ van het televisieprogramma Podium Witteman. Adriaan bespeelt een altviool uit 1997, gebouwd en grondig gerestaureerd door Matthieu Besseling.


Gwylim Janssens (1985) studeerde piano aan de conservatoria van Rotterdam en Tilburg bij Bart van de Roer en Ton Demmers. Hij was op jeugdige leeftijd reeds prijswinnaar bij diverse concoursen als het Steinway Concours en het Prinses Christina Concours. Hij trad op in vele Europese landen, Israël, Jordanië, de Verenigde Staten, Georgië, Dubai, Chili, Bolivia, Japan, Thailand, Vietnam, Cambodja, Suriname en Zimbabwe, als solist en kamermusicus, maar voornamelijk met Lestari Scholtes als Pianoduo Scholtes & Janssens. Met dit duo, ontstaan in 2003, maakte Gwylim in 2009 zijn debuut in Carnegie Hall te New York en keerde daar terug in 2012. Het duo trad veelvuldig op in binnen- en buitenland waaronder met, Residentie Orkest, het Brabants Orkest en het Israel Symphony Orchestra Rishon LeZion. Zij werden uitgeroepen tot Radio4 Talent van het Jaar en wonnen talloze prijzen waaronder de Vriendenkrans van het Concertgebouw, het Concours Musical de France en vele anderen. Samen met Lestari vormt Gwylim de artistieke leiding van het Pianoduo Festival Amsterdam. Het duo  genoot de specialistische pianoduo-opleiding aan de Hochschule für Musik und Theater in Hannover bij het Silver-Garburg pianoduo.


Fluitiste Ilonka Kolthof wordt geprezen om haar ‘betoverende, precieze en genuanceerde’ vertolkingen. Tijdens haar conservatoriumstudie won zij eerste prijzen op concoursen als het Prinses Christina Concours en het Benelux Fluitconcours. In 2017 werd haar piccolospel bekroond met de tweede prijs tijdens de ‘Kujala International Piccolo Competition’ en in 2014 met de derde prijs tijdens de ‘NFA Piccolo Artist Competition’ in Chicago (IL). Als soliste trad Kolthof op met Mokum Symphony en met het voormalige Limburgs Symfonieorkest. In 2016 speelde zij op uitnodiging een recital tijdens de jaarlijkse ‘National Flute Association’s Convention’ in San Diego (CA). Naast soliste is Kolthof een veelgevraagd gastspeler bij diverse orkesten en ensembles in binnen- en buitenland zoals het Orchestre Philharmonique Royal de Liège, Antwerp Symphony Orchestra, het Norrköpings Symfoniorkester, Het Gelders Orkest, het Radio Filharmonisch Orkest, het Nieuw Ensemble en het Doelen Ensemble, waarmee zij tevens diverse internationale tournees maakte. Verder gaf Kolthof concerten op festivals als Festival Dag in de Branding, het Gergiev Festival, November Music en het NFG Internationaal Fluit Festival. Kolthof is oprichter van het Dutch Piccolo Project; een project waarmee zij het piccolorepertoire wil uitbreiden en de piccolo als solo instrument op de kaart wil zetten. Vanwege haar grote inzet voor het eigentijdse repertoire werd Kolthof gehonoreerd met beurzen van het Prins Bernhard Cultuurfonds en het Willem Mengelberg Fonds van het Koninklijk Concertgebouworkest. Kolthof studeerde dwarsfluit aan het Conservatorium van Amsterdam en piccolo aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen, waar zij in 2015 afstudeerde met de ‘Grootste Onderscheiding’. Momenteel bespeelt Kolthof een zeer bijzondere 14k/19.5k gouden dwarsfluit van het merk Brannen-Cooper/Dana Sheridan, waarvan de aankoop mede mogelijk werd gemaakt door het Prins Bernhard Cultuurfonds en Stichting Eigen Muziekinstrument.


Al tijdens zijn studie aan de Toneelacademie Amsterdam begon Joep Onderdelinden aan zijn loopbaan. Hij is verbonden geweest aan zeer veel uiteenlopende theater - en televisieproducties en vertolkte vele hoofdrollen bij vaste theatergezelschappen zoals Het Zuidelijk Toneel en Ro-theater. Joep speelde de hoofdrol in de musicals Funny Girl, Willeke en Carlie, Ja Zuster Nee Zuster en HEMA de musical, waarbij hij tevens artistiek adviseur was. De laatste jaren richt hij zich tevens op het schrijven en spelen van solovoorstellingen, die door de pers lovend werden ontvangen. Als solist werkte hij onder andere samen met het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Metropole Orkest, Holland Symfonia en tweemaal met de wereldberoemde violiste Janine Jansen. Ook op televisie was hij te zien in vele programma's. Het meest bekend is zijn rol als Postbode Siemen in de VPRO-productie ZAAI


Rada Ovcharova (1986) begon viool te spelen op achtjarige leeftijd. Na vier jaar werd ze aangenomen bij de Nationale Muziek School voor Jeugd in Sofia, Bulgarije in de klas van Lydia Radionova. Ze won al gauw de tweede en vervolgens de eerste prijs bij het internationaal concours "Young Music Talents" (Sofia). In 2003 begon Rada Ovcharova aan haar Bachelor studie op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Jaring Walta. Zij kreeg een beurs van het Labberte-Hoedemaker Fonds om in Nederland te studeren. In 2008 sloot ze haar Bachelor opleiding af bij Istvan Parkanyi op het Conservatorium van Amsterdam en rondde vervolgens haar Master af bij Gordan Nikolic, Rada Ovcharova heeft masterclasses gevolgd bij Oleg Krysa, György Pauk, Phillipe Graffin, Thomas Brandis, Hatto Beyerle en het Altenberg Trio. Rada treedt regelmatig op als kamermusicus in binnen- en buitenland, onder andere als violist van het Ysaÿe Trio en het New European Ensemble. Rada bespeelt een viool uit 1791 van Andreas Gisalberti. 


Boliviaans-Braziliaans violist Eduardo Paredes (1984) begon zijn muzikale studies in Cochabamba. Op 14-jarige leeftijd verhuisde hij naar Nederland om zijn studie voort te zetten, dankzij een beurs van de Rotary Club. Hij studeerde bij Hans Scheepers en Ofer Falk aan de jong talent klas van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. In 2010 sloot hij zijn Masteropleiding summa cum laude af bij Misha Furman en Gordan Nikolic. Eduardo kreeg regelmatig coaching van Pinchas Zukerman, Robert Cohen en Pavel Vernikov. Zijn kamermuziekonderwijs kreeg hij van de leden van het Parkanyi Quartet en Dmitri Ferschtman. Ook heeft hij masterclasses gehad bij onder andere leden van het Alban Berg Kwartet, het Vermeer Kwartet en het Fine Arts Quartet. Als solist en kamermusicus trad Eduardo op in Het Concertgebouw in Amsterdam, Carnegie Hall in New York, 

Wigmore Hall in Londen en diverse zalen in Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Slovakije,  Zweden, Spanje, Engeland en Zuid-Amerika. Hij speelde kamermuziek samen met Gordan Nikolic, Gary Hoffman, Per Nyström en maakt onderdeel uit van het Stanislavski String Quartet en TRIO 258. 


Lestari Scholtes (1984) begon op zevenjarige leeftijd met pianoles. Zij studeerde bij Ton Demmers aan het Brabants Conservatorium (jong talentklas) en sloot zowel haar bachelor- als masterexamen af bij Jan Wijn aan het Conservatorium van Amsterdam. Daarnaast studeerde zij met haar pianoduopartner Gwylim Janssens bij het Silver-Garburg Pianoduo aan de Hochschule für Musik und Theater in Hannover. Met haar pianoduo won zij onder andere het Vriendenkrans Concours, het Internationale Kamermuziek Concours Almere en het Concours Musical de France. Lestari gaf masterclasses aan diverse conservatoria wereldwijd en is regelmatig jurylid bij (inter)nationale concoursen. Ze gaf talloze concerten in Nederland en trad daarnaast op in vele Europese landen en Israel, Georgië, de Verenigde Staten (Carnegie Hall), de Verenigde Arabische Emiraten, Zimbabwe, Mongolië, Japan, Thailand, Vietnam, Cambodja, Chili, Bolivia en Peru. Ook trad zij op met onder andere het Residentie Orkest, Brabants Orkest, Holland Symfonie Orkest, Domestica Rotterdam en het Israel Symphony Orchestra. Sinds 2014 heeft zij haar eigen kamermuziekserie ‘Vrienden van de Kamermuziek’ in de Amstelkerk te Amsterdam. Samen met violist Eduardo Paredes en cellist Leonard Besseling vormt zij TRIO 258. Lestari is samen met Gwylim Janssens oprichter en artistiek-zakelijk leider van het Pianoduo Festival Amsterdam.


Altviolist Emlyn Stam (1984) is actief als kamermusicus, solist en orkestmusicus en treedt regelmatig door heel Nederland en Europa op. Hij heeft zeven jaar als plaatsvervangend aanvoerder altviool bij het Residentie Orkest in Den Haag onder Neeme Järvi gewerkt. Verdere orkest optredens maakte hij als gast-aanvoerder bij Philharmonia Orchestra, BBC Welsh National Orchestra en de opera Toulon. Emlyn Stam heeft vaak concerten voor de Nederlandse radio en televisie gespeeld, hij was reeds solist bij het Amsterdam Symphony Orchestra en het Schönberg Ensemble onder Reinbert de Leeuw. Hij heeft opgetreden bij diverse festivals waaronder het Kuhmo Festival in Finland, Sound of Stockhom, Connect Festival, Giverny Chamber Music Festival, Internationaal Kamermuziekfestival Utrecht en het Grachtenfestival. Verdere kamermuziekoptredens maakte hij samen met het Parkanyi Kwartet in het Concertgebouw. Verder speelt hij regelmatig concerten als lid van het Ysaÿe Trio. De eerste cd van het trio verscheen in 2013 op de DRC lavel. Emlyn is ook lid en artistiek coördinator van het New European Ensemble. Emlyn voltooide in 2006 zijn Bacheloropleiding aan het Koninklijk Conservatorium en in September 2008 zijn Masteropleiding bij ditzelfde instituut. Hij studeerde bij Ferdinand Erblich en Vladimir Mendelssohn. Hij heeft verdere masterclasses gevolgd bij Pinchas Zukerman, Michael Tree, Yuri Bashmet, Roberto Diaz, Tabea Zimmerman, Kim Kashkashian en Gerald Stanick. Emlyn speelt tevens ook Viola d’Amore.


De Canadees-Nederlandse cellist Willem Stam (1988) treedt regelmatig op als solist, kamermusicus, en dirigent in veelzijdige samenstellingen. Hij is medeoprichter van het in Nederland gevestigde Ysaÿe Trio. Willem's studie in Canada bij Beth Sandvoss en John Kadz, en in Nederland bij Dmitry Ferschtman, culmineerde in 2012 in het behalen van zijn Master of Music diploma. Hij is medeoprichter en artistiek commissielid van het in Den Haag gevestigde New European Ensemble, dat moderne werken uitvoert en social outreach projecten organiseert in verschillende landen in Europa. Willem gaf masterclasses in Canada, Zuid-Amerika en Europa. Willem doceert bij ‘Music for Life’ in Amsterdam en geeft geregeld wereldwijd lessen en masterclasses. Willem speelt op een instrument van Stefano Scarampella (Mantova 1918) met een Victor Fétique strijkstok (Parijs), die voor hem beschikbaar zijn gesteld door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds.


Het Kamermuziekfestival Schoorl wordt mede mogelijk gemaakt door de Stichting Pianoduo Scholtes-Janssens, Hotel-Restaurant Merlet, de MAOC Gravin van Bylandt Stichting, de Gemeente Bergen de Hofstee Stichting en het Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Holland. 

De Steinway & Sons concertvleugel wordt geleverd door Ypma Piano’s – Steinway Center Nederland.